Powołana jest w celu podejmowania wspólnej refleksji przez duchownych i świeckich dla pogłębiania i formowania życia wspólnoty wierzących tworzących parafię. Podstawą prawną powstania DRP jest 536 paragraf Kodeksu Prawa Kanonicznego oraz „Wytyczne w sprawie Parafialnych Rad Duszpasterskich” wypracowane przez Komisję Episkopatu Polski ds. Apostolstwa Świeckich. Duszpasterska Rada Parafialna zajmuje się sprawami szeroko rozumianych zadań duszpasterskich parafii takich jak:
Członkowie z wyboru:
Członkowie z urzędu i mianowania:
Parafia Rzymskokatolicka pw. Niepokalanego Serca Najświętszej Maryi Panny w Marcinkowicach
Troszczymy się o dane osobowe zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO) oraz Dekretem Konferencji Episkopatu Polski (Dekret ogólny w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych w Kościele katolickim z 13 marca 2018 roku).
1. Administratorem danych osobowych jest Parafia Rzymskokatolicka pod wezwaniem Niepokalanego Serca NMP w Marcinkowicach (adres siedziby: 33-393 Marcinkowice 3; tel. 18-44-33119; e-mail: marcinkowice@diecezja.tarnow.pl).
2. Dane oraz wizerunek osób mogą być udostępniane przez Administratora danych osobowych podmiotom kościelnym oraz podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie odrębnych przepisów prawa.
3. Dane gromadzimy wyłącznie w celu realizacji działań statutowych Kościoła katolickiego.
4. Udostępnianie danych wizerunkowych osób związane jest z relacjonowaniem wydarzeń
w Parafii pod wezwaniem Niepokalanego Serca NMP w Marcinkowicach.
5. Stosujemy organizacyjne i techniczne środki bezpieczeństwa, aby chronić dane przed nieuprawnionym dostępem.
6. Kontaktując się z Serwisem zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych (imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej, adres pocztowy, numer telefonu lub innych dobrowolnie podanych danych) w celu przekazania odpowiedzi. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale warunkuje możliwość podjęcia działań przez Administratora danych osobowych.
7. W przypadku prawnie uzasadnionego zgłoszenia wniosku o usunięcie Pani/Pana danych osobowych i/lub fotografii z Serwisu, dane usuniemy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 3 dni od daty zgłoszenia przez Panią/Pana takiego wniosku.
8. Zebrane dane nie będą przekazywane poza obszar Unii Europejskiej.
9. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
10. Jeżeli jest Pan/Pani użytkownikiem Serwisu posiada Pan/Pani następujące prawa:
prawo dostępu do treści swoich danych osobowych na zasadach określonych przepisami o ochronie danych osobowych,
prawo do sprostowania danych,
prawo do usunięcia danych,
prawo do wniesienia skargi do organów właściwych ze względu na ochronę danych osobowych,
prawo do ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
prawo do bycia zapomnianym na zasadach określonych stosownymi przepisami o ochronie danych osobowych.
11. Wszelkie zgłoszenia i informacje związane z ochroną danych osobowych można kierować do Inspektora Ochrony Danych dla Diecezji Tarnowskiej: tel. (14)-63-17-307, e-mail: notariusz@diecezja.tarnow.pl
12. Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (w sprawach regulowanych prawem świeckim) lub Kościelnego Inspektora Ochrony Danych (w zakresie objętym prawem kanonicznym).
Czytaj więcej o Ochronie danych osobowych